KENAPA SAYA BUAT BLOG

Saya buat blog nie kerana suka2 shj, saya x tau la apa yang bestnya main blog nie.Tapi yg penting saya dh buat blog.Mungkin ramai yang buat blog nie untuk berniaga atau sebuah diari yang mengisahkan tentang dirinya ataupun disebaliknya kan mana la tau.

Tuesday, 11 June 2013

BMW E46 M3 COUPE

The E46 M3, mula-mula diperkenalkan pada bulan Oktober 2000, muncul di seluruh dunia dengan baru 3.2 L S54 enjin M-tuned. Pada masa pengenalan kereta, enjin ini mempunyai output tertinggi tertentu beraspirasi semulajadi mana-mana enjin yang pernah dibuat oleh BMW (kecuali dalam McLaren F1), menghasilkan 343 kuasa kuda (256 kW) dan 365 N · m (£ 269 · kaki) . Ia hanya terdapat di coupe dan badan-badan tukar sebagai versi saloon itu digugurkan.The E46 M3 telah ditawarkan dengan satu standard 6-kelajuan transmisi Getrag, tetapi pilihan datang dengan transmisi drivelogic SMG (juga dikenali sebagai SMG II). Ini adalah standard 6-kelajuan transmisi Getrag dengan klac electrohydraulically tergerak (tiada pedal klac). Perubahan dibuat melalui tombol gear SMG atau stereng dipasang shifters dayung. Enjin mempunyai redline 8,000 rpm. Seperti kebanyakan enjin M, S54 lagi mempunyai 6 badan pendikit bebas dan kali ini throttles beroperasi secara elektronik (throttle memandu-oleh-wayar dengan kabel tidak).Di Amerika Syarikat, E46 M3 datang dengan output enjin yang sama seperti versi Eropah, tidak seperti di E36, yang enjin berasal dari M50/52 siri enjin. Kuasa kini 333 bhp (248 kW; 338 PS) kerana penukar dekat ditambah pemangkin dekat dengan pelabuhan ekzos enjin. Pada tahun 2009, Jalan dan majalah Track mengumumkan 2006 M3 dengan penghantaran SMG sebagai kereta sukan kegemarannya sepanjang zaman.

 Dalam usaha untuk meningkatkan keupayaan pengendalian kereta, sistem penggantungan keseluruhan telah terus dihalusi.air perlumbaan khas dibangunkan dan peredam diberikan kepada CSL, dan nisbah stereng diperketatkan (14.5:1 15.4:1 vs pada biasa M3) meningkatkan tindak balas.  Sistem brek juga diubah suai, dengan depan yang lebih besar dan pemutar terapung belakang dan kaliber dari E39 M5.CSL diberi dinamik sistem kawalan kestabilan ditala semula dengan "M trek mod "setting yang membolehkan kereta untuk ditolak ke had mutlak sebelum diaktifkan.
Enjin yang digunakan dalam CSL telah meningkat output lebih S54 tetap sebanyak 17 hp (13 kW) dan 5 N · m (1 lbf) sejak M3 Eropah. CSL juga mempunyai pelbagai pengubahsuaian estetik lebih M3 standard. Ia menerima kit badan ringan aerodinamik yang termasuk gentian karbon depan splitter yang downforce lebih baik pada kelajuan tinggi sebanyak 50%, dan juga sebagai gentian karbon belakang peresap. Bumper depan mempunyai lubang yang berbeza yang digunakan untuk menarik udara sejuk ke dalam pengambilan udara yang baru direka.  Lantai batang diperbuat daripada papan serat ringan. Tudung batang yang direka semula untuk menggabungkan bibir yang dibangkitkan, seperti M3 standard di mana satu hanya ditambah ke batang yang rata.The CSL telah dijual dengan berbeza 19 inci cast ringan aloi BBS rim yang datang dengan Michelin Pilot Sport Cup semi -licin tayar perlumbaan. Bahagian dalam CSL yang direka semula dengan tema sporty-berat penjimatan. The CSL mendapat gentian kaca depan tempat duduk baldi perlumbaan,dan gentian kaca tempat duduk belakang yang disokong. The konsol tengah, panel pintu dan trim, dan semua yg terbentuk daripada serat karbon,  dan stereng direka semula dengan kawalan pelayaran, stereo, dan telefon mengawal dikeluarkan untuk memasukkan hanya satu butang yang mengaktifkan mod trek M. Tidak seperti M3 standard, yang ditawarkan dengan standard 6-kelajuan transmisi Getrag, atau pilihan penghantaran drivelogic SMG (juga dikenali sebagai SMG II), yang CSL telah ditawarkan hanya dengan penghantaran SMG II.Ini adalah standard 6-kelajuan transmisi Getrag dengan pedal klac electrohydraulically digerakkan, sama seperti Formula One penghantaran gaya.Walau bagaimanapun, CSL menerima unit drivelogic lebih maju daripada M3 standard yang mampu membuat perubahan dalam 0.08 kedua














 

No comments:

Post a Comment